در اطلاعیه گروه صنعتی ایرانخودرو آمده است که بر اساس " ارزیابی کارشناسهای بازار خودرو، مدل جدید هایما با توجه به رده بندی قیمتی و کیفیت، میتواند جایگاه مطلوبی را در میان خودروهای همرده پیدا کند.
این خودرو که در رده کراس اوورها قرار دارد، از نظر ظاهری کاملا مدرن و به روز است، جلو پنجره کرومی طرح کهکشانی همراه با چراغهایی که تهاجمی طراحی شدهاند، نوید حضور یک خودروی پر هیجان را میدهد. در نمای جلو پروژکتورها نیز همچون خودروهای کرهای کاملا بزرگ طراحی شدهاند.
این محصول از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که ۱۹۲ اسب بخار نیرو و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گشتاور موتور از دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس است که بازه بزرگی از دور موتور به حساب میآید. از این رو مصرف سوخت هم به ۷.۲ لیتر کاهش پیدا میکند که برای یک کراس اوور با این ابعاد بسیار مناسب است. در این خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده شده است. امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نیز در بخشهای مختلف قابل توجه و مورد خواست مشتریان است.
ارزان شدن خودرو دو راه بیشتر نداره،
1- ورود نمایندگی های هر خودروسازی در دنیا، مثل تمام کشورهای نرمال دنیا. هر خودروسازی در مراکز استان و شهرهای بزرگ نمایشگاهی میزنه و مردم با توجه به بودجه خود مراجعه میکنن و نقد یا اقساط خرید میکنن.
2- اگر تحریم و نداشتن پول و نیومدن نمایندگی ها و ...........به هر بهانهای باعث نبودن ماشین نو در مملکت میشه، انوقت راه چاره مثل خیلی از کشورهای دیگه واردات خودروی ارزان قیمت دست دوم به مملکته.
هیچ کشوری در کره زمین به اندازه ایران به مردم خودش در زمینه خودرو و موتورسیکلت ظلم نمیکنه. اگر اون دنیایی باشه من به شخصه به عنوان حق الناس از باعث وبانی اش نمیگذرم.
فقط تو خواب میدیدم ماشین بنجل چینی چند میلیارد تومن باشه :)) خدایا شکرت
سهم شرکتهای مختلف دولتی را به کارگران که از حقوقشان یه مبلغی کمی بعنوان خرید سهام کم میکردن و سهام شرکت را در اختیارشان میگذاشتن
سهام کارخانجات را به ادمهای گردن کلفت سرمایه دار نمیدادن
پدر ما که کارگر شرکت نفت بود سهام داشت // از کارخانه الکترود اما و لاستیک بی اف گودریچ // و سود کارخانه را سالیانه به حقوقش واریز میکردن